Sonntag, 19. Mai 2013

Confederations Cup 2013 - Recife

Bert Evers and his voluntary work

Back in the 70's I started to do voluntary work. After several positions in "my home village" Herkenbosch (SVH'39, D'n Doal, Jongeren voor Jong en Oud) and my move to Switzerland in 1990, I continued my voluntary work in different organisations and clubs (SK Root, FC Ebikon, BHC Luzern, Handball Emmen, FC Oranje).

The EURO 2008 in Bern, Switzerland was my first real big highlight in volunteering internationally. The games of  "Oranje" were full of pleasure and it showed me once again how important it is to let the world profit from my capabilities.

During the Worldcup 2010 in South Africa I could experience a totally new kind of living, in Bloemfontein. The start of a new lifetime. South Africa is a main part of my life since then.

The positive experiences in 2010 did me make decide to apply too for the Confederations Cup in Brazil in 2013 (June 15-30).

I have been allocated to Recife as a "Media Volunteer", scheduled to work daily from June 14 - 23.

This blog will keep U updated on my experiences in Recife. Stay tuned!


Very little is needed to make a happy life; it is all within yourself, in your way of thinking!
http://youtu.be/u3VGyufKd-o


Bert Evers und seine ehrenamtliche Arbeit
Zurück in den 70er Jahren fing ich an freiwillige Arbeit zu tun. Nach mehreren Positionen in "meinem Heimatdorf" Herkenbosch (SVH'39, D'n ​​Doal, Jongeren voor de Jong Oud) und meinem Umzug in die Schweiz im Jahr 1990, setzte ich meine ehrenamtliche Arbeit in verschiedenen Organisationen und Vereinen fort (SK Root, FC Ebikon , BHC Luzern, Handball Emmen, FC Oranje).

Die EURO 2008 in Bern, Schweiz, war meine erstes richtiges Highlight in der internationalen Freiwilligenarbeit. Die Spiele der "Oranjes" waren voller Freude und es zeigte mir wieder einmal, wie wichtig es ist, die Welt von meinen Fähigkeiten profitieren zu lassen.

Während der WM 2010 in Südafrika konnte ich eine völlig neue Art des Lebens erleben, in Bloemfontein. Der Beginn eines neuen Lebensabschnitts. Südafrika ist seitdem ein wichtiger Teil meines Lebens.

Die positiven Erfahrungen im Jahr 2010 haben mich überzeugt mich auch für den Confederations Cup in Brasilien im Jahr 2013 (15. bis 30. Juni) an zu melden.
Ich bin in Recife als "Medien Volunteer" zugeteilt worden, mit täglichem Einsatz vom 14. - 23. Juni.

Dieser Blog wird euch über meine Erfahrungen in Recife auf dem Laufenden halten. Bleibt dran!

Sehr wenig ist nötig um ein glückliches Leben zu führen, es steckt alles in dir selbst, in deine Denkweise!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen